A jövõ útja a biztosításban

Magyarországon jelenleg 22 biztosító társasággal van szerződésünk, de mire ez az írás megjelenik, könnyen lehet, hogy 25 lesz belőlük. Aki nem foglalkozik mélységében a biztosítási termékekkel, nagyon könnyen járhat úgy, hogy ma az egyik biztosító képviselője bizonyítja be neki, hogy az általa kínált termék a legolcsóbb és a legjobb, holnap pedig ugyanilyen sikerrel győzi meg őt egy másik biztosító munkatársa az ő termékéről. Ráadásul nem is vonható kérdőre egyik képviselő sem, hiszen akkor lenne elmarasztalható, ha a saját cégét tüntetné fel rossz színben. Mit tehet az, aki nem szakember?
Járjon végig minden biztosítót, mindenkinek mindent higyjen el, vagy ne bízzon meg senkiben? És kinek van a mai rohanó világban több napja arra, hogy megkeresse a legkedvezőbb vállalkozói vagyonbiztosítási, lakásbiztosítási, casco, vagy akár "csak" egy gépjármű kötelező-felelősségbiztosítási ajánlatot?
Természetesen sem a biztosító saját képviselője, sem az alkusz nem dolgozik ingyen. Az alkuszt is a biztosító fizeti, ugyanúgy, mint a saját képviselőjét, tehát elmondhatjuk: az alkusz tevékenysége az ügyfél felé ingyenes! Felvetődik a kérdés: miért jó a biztosítóknak az alkusz: az, aki adott esetben nem nála, hanem éppen egy másik biztosítónál helyezi el az ügyfél kockázatát? A válasz már benne foglaltatott az eddig elhangzottakban: ha a biztosító saját embere köt egy biztosítást, akkor az ügyfelet esetleg meggyőzi egy másik biztosító munkatársa, hogy ott jobb lesz neki. Ennek következtében az ügyfél a következő biztosítási évben esetleg már nem itt lesz partner, hanem a másik társaságnál, tehát a biztosító sem tud úgymond tervezni, komolyan számítani a labilis ügyfélre. A bróker kitűnően ismeri az összes biztosító termékeit, azokról elemzést, összehasonlításokat készít. Tudja, hogy melyik termék belső tartalma "gyenge", azaz kevesebb kockázatfajtát vállal, mint a többi a terméken belül, vagy alacsonyabb kockázati felső kártérítési határt tartalmaz, mint egy másik biztosító.
Minden biztosítónak van "kedves" terméke, mely kitűnő a többihez viszonyítva, és van "fekete bárány" a termékskálán, melyet nem szeret, ezért drágán kínál, gyenge kockázatvállalással. Például ha minket valaki arról kérdez, hogy a Gépjármű Casco piacon melyik biztosítónál lenne a legolcsóbb a Ca,. csupán a következőket kérdezzük: milyen típusú és hány éves a jármű, hány éves és hol lakik a sofőr? Ezután máris ki lehet választani a jelenleg Cascoval foglalkozó 14 társaság közül azt az ötöt, melynek ajánlata a legkedvezőbb.
Az alkusznak írásbeli megbízást kell kapnia az ügyféltől a képviseletére, biztosítási ügyeinek intézésére. Tehát ez egy bizalmi kapcsolat, ahol az ügyfél - bízva az alkusz szakmai tudásában - felkéri őt, hogy helyette járjon el.
Az alkusz - jogállását tekintve - az ügyfél oldalán áll, tehát nekünk alkuszoknak nemhogy ildomos, hanem ellenkezőleg, KÖTELEZŐ,hogy az ügyfelet tájékoztassuk a piac lehetőségeiről, a legjobb variációs lehetőségekről az ő konkrét helyzetét figyelembe véve. Ráadásul, ha kár éri az ügyfelet, akkor sem kell egyedül megbírkóznia a kártérítés útvesztőivel, mert mi helyette intézzük ezeket a dolgokat is, és ha kell, képviseljük őt a kárrendezésnél is. Ugye ezek után nem lehet már kérdés a kérdés: igen, az ALKUSZ a jövő útja a biztosításban.
Tisztelt leendő ügyfelünk!
Arra kérjük, arra buzdítjuk Önt: Legyen a Partnerünk!